Greentom – un carucior usor pentru nisipul marii, potecile muntelui si hartoapele orasului

Greentom – un carucior usor pentru nisipul marii, potecile muntelui si hartoapele orasului

Elena Munteanu ne-a oferit un feedback detaliat după ce a testat o lungă perioadă de timp singurul cărucior 100% ecologic din lume – Greentom!

Cui nu ii place un carucior usor pentru copilul sau?

Cine nu isi doreste sa impinga fara efort un carucior pe oriunde s-ar plimba (si fara sa se dezmembreze)?

Refuza cineva un carucior in care copilul sa poata sta fara probleme de la 6 luni la 5 ani?

Pai… stiu sigur ca sunt parinti pe care subiectul ”carucior usor” nu ii interesează. ? Eu am zis PAS oricarui carucior pe vremea cand era Sebastian micut.

Prichindelul a fost slabut si usor si lipicios de numai in brate avea nevoie sa stea. Locuiam in oras si mergeam muuuuult pe jos, asa ca alegerea mea de atunci a fost sa il tin mereu la piept in diverse sisteme de purtare ergonomice. Mereu! (A coborat singur pe la 1a6l, cand a inceput sa mearga la gradinita – iar pentru drumuri a trebuit sa folosim masina.)

Cand copilul a mai crescut i-am luat si un carucior (de fapt, noua ne-am luat, sa fim sinceri). Sebi avea 2a6l si am cautat un carucior special pentru un city break in care stiam ca voiam sa umblam la picior toata ziua. Oricat de sportivi am fi fost noi (yeah, right :)) ) am zis ca ne-ar fi mai ușor sa il împingem pe Sebi decat sa il caram.

De cand o avem si pe Anastasia in familie caruciorul a devenit o nevoie pentru noi – ca ”cel mare” nu ”poate” tot timpul sa mearga singur pe picioarele lui. ?

Au trecut deci cativa ani inainte ca tema ”carucior usor” sa ne dea ceva batai de cap – intre două balante alegerile nu sunt niciodata rapide. Cand am inceput sa cautam totusi, am urmarit anumite criterii:

  • sa fie sport, cu copertina
  • sa fie usor
  • sa se plieze bine (sa il putem lua in avion)
  • sa i se lase spatarul in pozitie de somn
  • sa aiba un mic spatiu de depozitare.
  • De un an de zile plimbam cu noi un carucior usor, de care tot ne miram ”ce tare este!” cand il scoatem la plimbari – GREENTOM. Ne îndeplineste toate conditiile si are in plus altele de care nici nu stiam ca ne-ar fi utile!Mi s-a parut foarte tare cand i-am citit descrierea inainte de a-l lua în primire. Mi se pare in continuare foarte tare, mai ales ca in anul acesta l-am testat în multe conditii (sincer, fara sa avem mare grija de el).Care este aspectul la care nu m-am gandit si care mi s-a parut a fi WOW din descriere? Faptul ca producatorii olandezi spun despre căruciorul GREENTOM ca este unic în lume.

    Cel mai ecologic carucior de pe planeta”.

    • Sasiul este fabricat din polipropilena reciclata.
    • Materialele textile sunt fabricate din PET reciclat (bidoane provenite de la produse non-alcoolice).
    • Componentele sunt usor de dezasamblat si se pot recicla după utilizare.
    • Partile sale nu conțin BPA, PVC, Ftalati si sunt 100% Non-Toxice.
    • Standardele de calitate si siguranta au fost recunoscute de catre diverse organizatii din intreaga lume.

    Tare, nu-i asa? ?

    Al doilea aspect care ma face sa fiu fan al acestui carucior – se manevreaza extrem de usor, indiferent de suprafata plimbata! Am mers si cu Anita si cu Sebi si cu bagaje grele (cine nu ajunge sa plimbe bagajele in carucioare!?)

    Am dat cu rotile căruciorului GREENTOM prin drumurile mele pietruite de la tara, le-am infundat in nisipul plajelor, le-am impins pe poteci de munte, am ridicat borduri inalte si am dat prin hartoapele din orase. Ma uimeste si acum cat de usor il pot manevra, fara sa il fi dezmembrat, fara sa il fi indoit, fara sa ii scartaie ceva!

    Sa povestesc si cate ceva despre caracteristicile căruciorului GREENTOM, din experienta plimbarilor noastre.

    COMPONENTELE

    Totul e de calitate la acest carucior – cadrul, husele, cusaturile, cataramele, culorile, gaicile, rotile. Totul! Si zau ca nu am avut grija de el… L-am trântit de colo-colo, l-am lovit cu manerele pe jos, am tras de husa in toate directiile, l-am cocotat cu rotile pe niste suprafete putin spus grele. Altele sigur nu ar fi facut fata sau s-ar fi dezintegrat. ?

    Cadrul este foarte zdravan si a incasat multe socuri. Este in continuare alb si in afara unor zgarieturi (la care chiar am insistat, ca l-am harait din greseala cand era pliat si intr-un unghi aiurea) arata impecabil. (Recunosc, mi-am făcut griji cand am vazut cadrul alb… Mi-am zis ca nu va rezista mai mult de cateva saptamani asa…)

    Rotile sunt geniale!

    Nu am idee cum sunt facute, dar zici ca imi asculta gandurile! Nu se umfla – nu se sparg. Sunt dintr-un material plin, care absoarbe grozav socurile hartoapelor.

    Cele din fata sunt mai micute si pivotante. Cele din spate sunt mai mari si au pe ele un sistem de franare foarte eficient – nu mi s-a blocat niciodata pana acum.

    Spatarul si sezutul sunt late – incape foarte confortabil orice dolofan sau lungan. Centurile au sistem de prindere în 5 puncte – foarte usor de montat, foarte sigure. Husele sunt foarte rezistente – nu am nici cea mai mica ată iesita de pe undeva.

    Copertina este foarte generoasa – acopera bine de tot atunci cand copilul doarme. In plus, ofera protectie 50+ UPF. ( UPF este pentru haine ca SPF pentru cremele de protectie solara. Minimul decent este 15 iar maximul, pentru o protectie excelenta, este 50+. ) Asta înseamna ca va lasa mai putin de 1/50 (mai puțin de 2%) din radiatiile UV sa treaca prin material. COOL!

    Cosul din partea de jos este super rezistent si suficient de incapator pentru ce am avut noi de carat (ultima data am adunat bolovani de pe plaja…). In descriere zice ca ar tine 2 kg. Zau, noi am indesat si am carat greutati mult mai mari de atat – a tinut fara probleme.

    Toate materialele textile sunt fabricate din PET-uri reciclate, fiind folosite 74 de sticle (provenite de la produse non-alcoolice)! WOW

    Husele sunt detasabile si se pot spala la masină. Ei, aici eu m-am cam chinuit. De dat jos am reusit destul de repejor (si de pus la loc m-am descurcat – se prinde in cleme si in gaici elastice). Dar husa de pe spatar nu se da jos si m-am chinuit sa bag in masina mea (care e obisnuita, de 6kg) ditamai bucata de plastic reciclat invelit in material. ? Partea buna este ca am reusit sa nu rup nimic si sa curat totul perfect.

    Zilele trecute am incercat sa curat husele folosind o spuma speciala pentru textile, fara sa mai demontez ceva – este si aceasta o varianta de curatare. ?

    GREUTATEA SI PLIEREA

    7 kg – categoria ”carucior usor” nu?

    Plierea este de tip ”carte” si merge destul de rapid – se blocheaza dintr-o parte, se apasa pe un buton in cealalta parte si se pliaza usor. (Operatiunea am facut-o mereu cu ambele maini. Hmmmm, ia sa incerc sa fac plierea asta cu o singură mana – in mintea mea zic ca s-ar putea.)

    Are stabilitate destul de buna în pozitia verticala (merge strecurat langa un perete prin casa sau după vreo ușa). Am avut ocazii cand a trebuit sa car copil intr-o mana si carucior pliat in cealalta – copilul l-am carat pe sus si caruciorul l-am tras dupa mine pe roti. (Mai dificil era când copilul din brate se mai si zbatea. ? )

    Prin portbagaje ne-a intrat atat culcat cat si în picioare (în functie de masină si de restul bagajelor). Când nu a avut loc in spate l-am asezat langa o bancheta din interiorul masinii – nu ocupa mult spatiu in latime.

    Am trecut cu el si prin aeroport – pliat a intrat fara probleme pe banda de scanare, fara a demonta vreo componenta.

    POZITIA DE SOMN

    In partea din spate are o curea cu catarama zdravana si reglabila – cand o desfac, spatarul se duce în pozitia de somn (la 155 de grade). Nu sta perfect drept, insa somnul a fost tot timpul confortabil.

    Pentru ca zona de jos nu se poate ridica, atunci când somnul e adanc (si nimic in jur nu conteaza) picioarele stau atarnate. Cand somnul e mai iepureste Anita isi ridica picioarele pe bara din fata (cracanata, cu eleganta – nu asa dorm si ai voștri uneori?).

    Pentru a mai arunca un ochi din cand in cand, in partea din spate copertina se poate ridica (are un scai). Eu nu am folosit ”fereastra” asta pentru ca mi se pare ca face zgomot in capul copilului. ? Stiti, atunci cand aveti impresia ca musca ce bazaie la doi metri de voi este prea galagioasa si sigur va trezi copilul? Ei, cam de asta eu m-am aplecat tot timpul prin fata sa vad cum doarme mocuta.

    MANEVRABILITATEA

    Areeeee! Ave o manevrabilitate fantastica, am zis! Se impinge usor pe toate tipurile de suprafete plimbate de noi pana acum.

    Se conduce foarte usor si cu o singura mana. ? Mi s-a intamplat sa fiu singura cu doi copii care se voiau carati cumva (oricum, numai sa nu simta ei pamantul sub talpi). Asa ca am luat pe un sold copilul mai usor, am cocotat in carucior copilul mai greu si l-am impins cu mana disponibila.

    In același timp aveam in minte:

    Ah, ce greu e copilul asta usor al meu!

    Super! Ce usor pot impinge copilul mai greu cu mana stanga, fara sa il dau prin boscheti!

    Când am fost la mare am folosit caruciorul la carat catrafusele – prosoape, colace, lotiuni, ape, galetuse si masinute si lopatele si etc. (jumatate de casa, stiti si voi). Pe nisipul uscat l-am tras cu spatele. Pe nisipul umed am plimbat-o pe Anita impingand in fata, fara sa fi ramas cu rotile in nisip (sa isi ia portiile de aerosoli in timp ce motaia).

    Pe drumurile de munte (usoare si lejere, ca nu suntem noi mari cataratori) si pe drumurile de prin sat se impinge foarte usor iar copilul pare sa nu resimta gropile (socurile sunt amortizate foarte eficient). Ba se mai si distreaza – stiti senzatia aia cand zici ”aaaaaaaaaa” din fundul gatului si mergi cu masina pe un drum pietruit? Ei, la copii asta e distractie. ?

    Prin hartoapele orasului a facut fata cu brio – bordurile cele mai inalte au fost escaladate cu succes (ori cu fata, ori cu spatele, dupa cum am avut inspiratie).

    Tare mult imi place si ca in partea din spate nu are bara din aceea la picioare! Eu ma loveam tot timpul de ea… Urcarea pe o bordura de exemplu se face foarte usor apasand pe maner. Simplu.

    SIGURANTA SI RESPONSABILITATEA

    Caruciorul GREENTOM indeplineste toate standardele de calitate si siguranta impuse de legislatia specifica de pe patru continente: Europa, America, Australia si Asia.

    Polipropilena reciclata din care este construit cadrul este o fibra elastica, extrem de rezistenta (zic si eu, la cat l-am busit a rezistat fantastic). Oamenii care produc acest carucior usor sunt atat de increzatori incat ofera garantie pe viata pentru structura sasiului!

    Toate componentele sunt ușor de dezasamblat si se pot recicla după utilizare. La cum arata dupa un an de frecare as zice ca mai are de așteptat multi ani inainte de a fi reciclat. Chiar daca nu va fi sa mai plimbe un bebe proaspat pe la noi, va mai ramane o vreme in familie – inca il putem impinge foarte usor pe Sebi la aproape 6 ani si 20 kg (sperate). ? Anita nu are nici 2 ani, așa ca… plimbari sa tot facem!

    Am întrebat la producator de ce nu au gandit un sistem de ridicare a picioarelor, sa fie si mai confortabil. Ei bine, au zis ca s-au gandit insa nu au gasit o solutie care sa respecte criteriul de 100% ecologic așa cum si-au propus. Asa ca au renuntat – nu accepta compromis!

    Din acelasi motiv nu i-au montat ”fereastra” din material transparent sau suport de tinut cafeaua celui ce impinge caruciorul.

    Concluzia?

    Ne place!! Ne place mult. (Chiar și sotului greu de impresionat ii place!) ?

    Da, il recomand! E un carucior usor, cu o manevrabilitate grozava si arata foarte bine (futurist, cum l-am prins in poza cu copacul ECO, nu-i asa?).

    In plus, faptul ca producatorii au grija de mediu la un nivel atat de inalt… RESPECT!

    https://www.sebababy.ro/greentom-carucior-usor/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *